Interrail - Salzburg & Vienna

Pilvi: Reissun viimeinen virallinen kohde oli Itävallan Salzburg, mutta tykästyimme maahan niin paljon, että päätimme vielä käväistä Wienissäkin. Jos kaipaat paikkaa, jossa on kaunis luonto ja ystävälliset ihmiset, suuntaa Itävaltaan!

Saavuimme Salzburgiin viideltä aamulla ja aloitimmekin päivämme nukkumalla aseman lattialla :D Päivällä otimme rennosti leirintäalueella, joka sijaitsi upealla näköalapaikalla ja  kiertelimme vanhassa kaupungissa sekä kiipesimme Hohensalzburgin linnaan. Jo linnaan kiipeäminen tuntui hengästyttävältä, onneksi emme tienneet mitä seuraavana päivänä oli luvassa! Kiipesimme nimittäin 8km reitin Gaisberg-vuoren huipulle. Oli yksi reissun ehdottomista voitonhetkistä, kun vihdoin saavuimme monen tunnin kiipeämisen jälkeen huipulle. Sitten kiirehdimmekin äkkiä ottamaan maisemakuvat huipulta ja juoksimme päivän viimeiseen huipulta lähtevään bussiin :D

Sitten suuntasimme Wieniin, johon tutustuimme tiukalla aikataululla ja harmittelimme ajoitustamme, sillä kaikki kaupat olivat sulkeutuneet jo lauantaina kuudelta eivätkä auenneet ollenkaan sunnuntaina! Siinä meni sitten mahdollisuudet shoppailla esimerkiksi Forever 21:ssa... Shoppailun lisäksi haaveilimme klassisen musiikin konsertista, sillä onhan Wien kuuluisa nimenomaan musiikista. Ensi kerralla sitten!
Sunnuntaina kävimme katsomassa kuuluisan Schönbrunnin linnan sekä monia muita upeita rakennuksia ja tietysti joimme viinit Wienissä ;)

Sunnuntaiyön matkasimme yöjunalla Kölniin, jossa vierailimme tietysti tuomiokirkossa (yllätyimme siitä, että se sijaitsi suoraan rautatieaseman vieressä!) ja yritimme löytää shoppailumahdollisuuksia, joiden takia ei kyllä kannata mennä Kölniin. Ginatricotin ja H&M:n lisäksi sieltä ei löytynyt juuri mitään!

Kölnistä matkasimme taas yöjunalla Kööpenhaminaan, mistä seikkailumme siis sekä alkoi että päättyi. Väsyneinä, mutta onnellisina nousimme koneeseen (josta melkein myöhästyimme, kiitos junien!) ja suuntasimme takaisin Suomeen. Nyt muutamaa viikkoa myöhemmin reissua muistellessa tuntuu, etten muuttaisi hetkeäkään enkä varmasti kieltäytyisi tilaisuudesta lähteä uudelleen!

This entry was posted on keskiviikko 31. heinäkuuta 2013 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 . You can leave a response .